zaterdag 25 december 2010

Dit was 2010

In de kerstperiode kan een beetje bezinning nooit kwaad daarom deze foto van Alexis mcdrew die  terug te vinden is op http://www.belgianwar.com/.
De foto geeft een beeld van de politieke patstelling waarin we ons bevinden en weerspiegelt de resultaten van de decennialange verrotting van onze te zeer op christelijke leest gestoelde maatschappij ?Het gaat er niet om of je het nu een goed of een slecht beeld vindt-de waarheid is tenslotte niet altijd even mooi om mee geconfronteerd te worden- maar ik vind het straf en tegelijk beangstigend om te zien waartoe een menselijk brein in staat is.Nog straffer is het om te zien waartoe macht en vooral machtsmisbruik kan l(e)i(j)den.
Het meest opvallende voor mij is het kind dat de geestelijke bedreigt met een wapen.Ik herinner mij nog alsof het gisteren was het moment waarop destijds onze parochiepriester probeerde mij  te misbruiken. Minstens even erg  nog dan de smeerlapperij van onze herders was het feit dat ganse parochiegemeenschappen de boodschappers afdeden als leugenachtig en ongeloofwaardig.Voor mij pleit een ganse generatie schuldig en beste René,waar je ook bent moge u ziel branden in de hel!


2 opmerkingen: