dinsdag 22 november 2011

Girlpower

Brunchen maar
Als ik denk aan "Gaasbeek "dan verschijnt onmiddellijk het prachtige kasteel voor mijn geest.
Denk ik aan de "jacht van Gaasbeek"dan flitst onmiddellijk:"net dat ietsje meer" door mijn hoofd.

 Denk ik aan de "Heren van Gaasbeek" dan denk ik onmiddellijk aan een eerder conservatief gezelschap met totaal verouderde normen als daar zijn dresscode,boetesysteem,vrouwonvriendelijk,...maar lieve lezer met dit laatste werd vandaag voor eens en altijd komaf gemaakt. Onze oppergod himself haalde voor het eerst een vrouwelijk geweer naar de Prinselijke,en wat voor één?
Het was Diana in hoogsteigen persoon die voor de gelegenheid pijl en boog inruilde voor een Winchester superposé,cal 12 bovendien en om geen problemen te veroorzaken had Zeus eveneens Diana's minnaar Orion uitgenodigd.Tot daar een stukje mythologie en de omschrijving van de blijde intrede van Justine en Nicolas in Gaasbeek.
Herman dan: Hij koos voor routiniers als daar zijn Ghislain en Johan.Hier kwam de verrassing van Johan:Deze liet zich flankeren door 2 Godinnen-Erika en Lut op haar beurt vergezeld van haar gemaal Dirk.
Ondanks de superieure prestatie van onze 2 hogergenoemden kon Henri ze moeiteloos evenaren.
Vooreerst koos hij de voor mij nobele onbekende uit Brugge,Marc.
Zijn 2e genodigde echter was Andre en laat dat nu net mijn persoonlijke favoriet zijn.Pure klasse,feilloze schietkunst,sublieme jachtkennis,...
Verder bracht hij de meest getalenteerde edeldrijver aller tijden naar Gaasbeek.De immer stokloze Paul.


hernieuwde drijfkracht+gastvrouw

Wat nu die drijvers betreft,ik kan niet ontkennen dat ik een klein "drijfkrachtprobleem" heb maar vandaag was er niets van te merken.Mijn gouden driehoek,"L3"(lucien,leo,ludo)werd voor de gelegenheid geflankeerd door de immer sterk presterende Marcel en mijn persoonlijke vriend Wim.Neem daarbij onze eerder genoemde Godinnen,bijgestaan door  een stuk of 5 bij wijlen ambetante toch immer lieve en goed,lees overgemotiveerde viervoeters en je hebt een echt dreamteam.
Over het verdere verloop van de dag kunnen we kort zijn:De constant op hoog niveau presterende gastvrouw Barbara bracht samen met Herman een stevige brunch op tafel.

dreamteam

mijn dreamteam
Onze oppergod hield zijn speech vrij kort en daar begin ik mij toch wat zorgen over te maken,het lijkt wel of hij politiek onverschillig geworden is,de noden van onze maatschappij en het nakend einde van ons landje lijken hem geen zorgen te baren.De omvang van zijn populieren is belangrijker dan deze van de staatsschuld, hij is meer begaan met het dreigend gevaar van een bacteriologische oorlog binnen ons hazenbestand,dan met de dreigende gifaanval vanuit Iran.


De jacht zelf vond plaats onder een stralende hemel.De hernieuwde drijfkracht kon heel wat wild opstoten,de hanen stegen tot nooit geziene hoogte, parkieten doorkliefden het luchtruim,eensklaps weerklonk een waanzinnige serenade vanuit de ruïnes van één of ander donkergroen bastion,de voorzitter incasseerde de gebruikelijke verwijten,repliceerde en weerlegde in zijn fluwelen doch uiterst efficiënte stijl,onze vuurlinies opereerden feilloos,mijn favoriet overtrof zichzelf door met 4 patronen 5 stuks te strekken,een groots tableau werd neergelegd,alleen- waar zijn verdomme die eenden gebleven??Weet Herman daar soms meer over?


tableau
Tevens nog een dikke pluim voor de veilige omgang,op geen enkel moment heb ik mij bedreigd gevoeld of in een loop gekeken!
Nen oprechte merci aan allen die hieraan meewerkten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten