woensdag 9 mei 2012

Het eiland

Vorige maandag was ik aan het ploegen toen er plots een raid uitgevoerd werd op mijn tractor.
Nu mag je van de pientere kievit altijd wel gekke scheervluchten verwachten en uit ervaring weet ik dat ze van niets of niemand bang zijn maar deze keer was anders en ik legde onmiddellijk de link met de aanwezigheid van een nest.
Ik stopte ogenblikkelijk de trekker en stapte af om eens rond te kijken en ja hoor een beetje verderop...een nest met 4 eieren erin.

Bij de passage ter hoogte van het nest heb ik de ploeg uit de grond gehaald en nadat ik een 5 tal doortochten verder was zat mama terug op haar nest.
Het was de kraaien echter ook niet ontgaan dat er iets aan de hand was en al spoedig zetten ook zij een raid in op het ontdekte nest maar de dapperste aller vogels pareerde feilloos en al spoedig moesten de zwartrokken afdruipen op zoek naar een andere en makkelijkere opportuniteit.
Vandaag ben ik meststoffen gaan strooien en ja hoor het onbewoonde eiland is nog altijd bewoond!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten