woensdag 17 oktober 2012

De kaarten geschud

Het seizoen zit er weeral bijna op,rest ons enkel nog de maisoogst. De akkers komen leeg te staan en worden ontdaan van de lelijke verkiezingsborden,de stemmen geteld,de postjes worden al dan niet netjes verdeeld onder de bekwaamsten onder ons.De burger heeft zijn plicht volbracht,de politiek veegt er de vloer mee aan,dit alles onder de noemer democratie,gelukkig maar.Iedereen tevree,zeker de nieuwelingen wanneer ze straks hun eerste loon opstrijken.Wat ik mij afvraag-is dit, zeker in tijden van crisis,te verantwoorden?Wat ik mij verder afvraag is wat doet een burgemeester of schepen voor dat geld?Over de taak van een burgemeester kan je heel wat terugvinden op het net en dat is best wel een leuke bezigheid maar wat verwacht men van een schepen,daar is geen info over beschikbaar en last but not least,moeten die mannen daarvoor geen examen afleggen?Een bijzondere veldwachter moet dat wel en moet bovendien regelmatig bijscholing volgen om vervolgens voor de eerste groep zo goed als gratis de jacht op te passen en zijn leven te riskeren terwijl hij bij nacht en ontij op zoek gaat naar die gevaarlijke stropers die er niet voor terugdeinzen om met hun hypermoderne luchtkarabijnen een-duif- neer te knallen.Begrijpe wie kan en i.p.v. te focussen op de zogezegde transfers van noord naar zuid zou er beter een partij opgericht worden die al deze wantoestanden aanklaagt.Het probleem is natuurlijk dat eens aan de pot gelikt... Persoonlijk denk ik dat een gemeente besturen niet veel werk vraagt want velen onder hen kunnen ondertussen gewoon hun job verder uitoefenen of nog snel parlementslid spelen of naar hartelust hun hobby beoefenen. Neen,naarmate ik ouder word en het spelletje beter begrijp krijg ik er meer en meer een afkeer van en mijn besluit staat dan ook vast,ofwel richt ik een nieuwe partij op "MIOPL" ofwel ben ik de laatste maal gaan stemmen. Wat heeft dit nu met jacht te maken vraagt u zich af?Wel die nieuwe partij zou de jacht in zijn huidige vorm in vraag moeten stellen.Plezierjachten horen alleen nog thuis op waterlopen of zeeën.De drijfjachten zoals we die nu kennen horen niet meer thuis in Vlaanderen,alles zou moeten geregeld worden in bijzondere bejaging of bestrijding,beheerjacht dus.De macht van de wbe's,die als hoofddoel de groten groter maken hebben, zou eveneens herzien moeten worden.Het concept mag blijven,de uitvoering moet anders.Misschien moet er zelfs geen nieuwe partij komen maar een verruiming van groen met een opschuiven naar het centrum ware al voldoende.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten