vrijdag 9 november 2012

Een nieuw seizoen

Afgelopen dinsdag was het verzamelen geblazen voor onze eerste jachtdag van het nieuwe seizoen. We,dat waren onze voorzitter met als genodigde de aspirantenkiller van de opleiding,Guy. Henri koos,in tegenstelling tot wat we van hem gewend zijn,voor de vernieuwing en bracht Lode mee.Herman nam eieren voor zijn geld en dropte Ghislain in Gaasbeek. Het overblijvende zitje aan de herentafel werd ingenomen door eerste opvolger J.B
Ikzelf had er net als de honden niet veel zin in en bovendien hadden we naar mijn goesting en door mijn eigen fout te weinig drijvers!Ik kon wel rekenen op mijn 4 toppers,Wim,Leo,Paul en Ludo.Henri moet een voorgevoel gehad hebben en had voor alle zekerheid edeldrijver superpaul mee. Verder had ik voor dit seizoen gehoopt op een nieuwe gastvrouw maar onze Heren van Gaasbeek waren blijkbaar tevreden over die van vorig jaar en het bleef dus Barbara. Achteraf bekeken en na wat stiekem geproef moet ik toegeven dat ze gelijk hebben al kan het natuurlijk ook aan de leverancier liggen. Na de speech van onze Geubels van dienst togen we dus op jacht.Over de speech zelf kan ik niet veel kwijt want ik heb hem ditmaal niet begrepen.Samengevat mogen we stellen dat de patroonheilige van de jacht in BXL niet langer Sint-Hubertus is wat mij logisch lijkt want de jacht is daar verboden.
De jacht zelf dan;een stralend zonnetje afgewisseld met donkere wolken en in tegenstelling tot wat iedereen verwachtte en gezien de omstandigheden,vrij veel wild,als daar zijn,hazen,fazanten,...Zou het aan de revierverzorger liggen?Dat moeten onze jagers zelf beoordelen,zij gaan tenslotte overal jagen.Ik ben nl veknocht aan en verdoemd om eeuwig in de jachtvelden van Gaasbeek te vertoeven. Wat ik ondertussen wel weet en wat onze Obama al 15 jaar niet alleen predikt maar ook toepast:

Al is ze grijs of zwart van vel
oud of jong,traag of snel
Al is de verleiding nog zo fel
Schiet nooit de hen,t'is een bevel! 

Samengevat moet ik zeggen dat het onze jagers zijn die mij ditmaal een leuke dag bezorgd hebben en dit vooral door het feit dat zij de kunst van het jagen beheersen:IJzeren discipline wat het plaatsen van het schot betreft en veilligheid boven alles! En wat den avant en apres chasse betreft:
Daar kunnen der velen nog iets van leren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten